onsdag, maj 15

Älskade mamma, gratulerar på min födelsedag.

Det här med att fylla år och bli äldre. Det händer mig idag. "Det är inget kul att fylla år" säger man och minns då man var yngre. Men jag kan gärna bli äldre - vem vill vara en obekväm tonåring igen? Det känns fint med en del visdom och livserfarenhet i ryggsäcken. Min ängslan ligger istället i att ingen ska komma ihåg att jag har födelsedag, och då ska jag känna mig så ensam.

Idag är egentligen min mammas dag - ett 24-årsjubileum av den dag hon födde mig. Mammas födelsedag. Jag gled ju bara till världen på en räkmacka (nej jag vet bestämt att jag inte bokstavligt talat gjorde det, och det vet jag för att jag nyligen råkade se ett förlossningsklipp - tro mig, det var ingen som helst leverans av en brödskiva med majonnäsbadande skaldjur).


Ett fyrfaldigt leve för dig min mamma - glöm inte att min födelsedag är din dag också, hurra hurra hurra hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar