fredag, april 2

Bonjour Mademoiselle!

Sitter och pratar franska med mig själv. Har sagt det oändligt många gånger förut men nu ska det faktiskt bli av. Tänkte lära mig franska. Hah, låter som jag tycker det skulle vara lätt. Galet. Idag är det en lång fredag. Den blev just ännu längre, då jag insåg att våra gäster kommer halv fyra istället för halv två. "Jaha..? Ska jag vara själv ända tills fyra?" undrade jag, fast var såklart välkommen hem innan "om jag ville".

Dagens "intresse-klubben-antecknar" = Jag har börjat möblera om var dag och härom natten bestämde jag mig för att måla på tavelramarna. Och! Har införskaffat ytterliggare två små gröna växter. Stackars satar. Tyckte dom såg självmordsbenägna ut så jag tänkte "erbjuda dom livet" (fast jag i själva verket kommer få dom att dö ännu tidigare). Nu känns det hyfsat harmoniskt ändå. Fast lämna mig inte utan att ha något att göra, kan bli aggressivt. Tänkte hetsa loss i kreativitet framöver. Franska, inreda mera, spela piano. . . Lovely!

Je comprendre un peu le francais! Ciao.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar