torsdag, november 15

Vi kallar dem mås.

Tror det var i natt jag drömde något hemskt. Hemskt äckligt. Det utspelade sig cirka såhär: Mamma, Kajsa och jag var hemma i Helsingborg och befann oss nära ett fönster så att vi kunde se ut i trädgården. Plötsligt faller en stor (typ albatross-stor) äcklig mås ner på marken och krossas. Den fullkomligt dyker ner och bryter säkert allt i sin kropp. Kajsa och jag vill kräkas av obehag, och fasen vilken stor fågel det är! Mamma spelar cool och tycker att vi är mesiga; "Inte så himla farligt, nu går vi ut och plockar bort den". NEJTACK.

Ganska speciell dröm måste jag säga. Undrar vart den kom ifrån, för det mesta brukar man ju drömma någotsånär om saker man tänkt på eller kan relatera till. Men jag kan åtminstone vara enig med mig själv om att döda fåglar är ett "inte väldigt fint" tecken (har jag sett på film). Fast senare i morse hörde jag skrik och såg ut genom fönstret, och jag förstod då varför jag lyckats drömma något så störande.. Där var dem - MÅSJÄVLARNA.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar